Türkiye Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler ve Yeminli Mali Müşavirler Odaları Birliği İle Yeminli Mali Müşavirler Odaları ve Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler Odaları Personel Yönetmeliği

345 M m Türkiye Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler ve Yeminli Mali Müşavirler Odaları Birliği ile Yeminli Mali Müşavirler Odaları ve Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler Odaları Personel Yönetmeliği Resmi Gazete Tarihi: 04.08.2015 Resmi Gazete Sayısı: 29435 TÜRKİYE SERBEST MUHASEBECİ MALİ MÜŞAVİRLER VE YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİRLER ODALARI BİRLİĞİ İLE YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİRLER ODALARI VE SERBEST MUHASEBECİ MALİ MÜŞAVİRLER ODALARI PERSONEL YÖNETMELİĞİ BİRİNCİ BÖLÜM Amaç, Kapsam, Dayanak, Tanımlar ve Temel İlkeler Amaç Madde 1 - (1) Bu Yönetmeliğin amacı; Türkiye Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler ve Yeminli Mali Müşavirler Odaları Birliğinde, Yeminli Mali Mü - şavirler Odalarında, Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler Odalarında ve TÜRMOB ile Odaların bağlı kuruluş ve iktisadi işletmelerinde çalıştırılan personelin işe başlamalarını, hizmet koşullarını, niteliklerini, ilerleme ve yükselmelerini, ödev, hak, yükümlülük ve sorumluluklarını, ödüllendirilme - lerini, işlerine son verilmelerini, ücretlerini, sosyal haklarını ve diğer özlük işlerini düzenlemektir. Kapsam Madde 2 - (1) Bu Yönetmelik, Türkiye Serbest Muhasebeci Mali Müşavir - ler ve Yeminli Mali Müşavirler Odaları Birliğinde, Yeminli Mali Müşavirler Odalarında, Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler Odalarında ve TÜR - MOB ile Odaların bağlı kuruluş ve iktisadi işletmelerinde belirsiz süreli ve sürekli iş sözleşmesi ile çalışan tüm personeli kapsar. Belirli süreli veya süreksiz iş sözleşmesi ile çalıştırılacak personelin iş koşulları, özlük hak - ları, bu Yönetmeliğin hangi hükümlerine tabi olacakları gibi hususlar, İş Kanununa uygun olarak düzenlenecek bireysel iş sözleşmesinde belirtilir. 346 M m Türkiye Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler ve Yeminli Mali Müşavirler Odaları Birliği ile Yeminli Mali Müşavirler Odaları ve Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler Odaları Personel Yönetmeliği Dayanak Madde 3 - (1) Bu Yönetmelik, 1/6/1989 tarihli ve 3568 sayılı Serbest Mu - hasebeci Mali Müşavirlik ve Yeminli Mali Müşavirlik Kanununun 50 nci maddesinin birinci fıkrasının (l) bendine dayanılarak hazırlanmıştır. Tanımlar Madde 4 - (1) Bu Yönetmelikte geçen; a) İş Kanunu: 22/5/2003 tarihli ve 4857 sayılı İş Kanununu, b) İşveren: TÜRMOB ile Odaları ve bunların bağlı kuruluş ve iktisadi işlet - melerini, c) Kanun: 3568 sayılı Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik ve Yeminli Mali Müşavirlik Kanununu, ç) Oda: Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler Odaları ile Yeminli Mali Mü - şavirler Odalarını, d) Personel: İşveren tarafından hizmetin gereği olarak belirsiz süreli ve sürekli iş akdi ile istihdam edilen kişileri, e) TÜRMOB: Türkiye Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler ve Yeminli Mali Müşavirler Odaları Birliğini, f) Yönetim Kurulu: Odalarda oda yönetim kurulunu, TÜRMOB’da Birlik Yö - netim Kurulunu, ifade eder. Personel politikası ve temel ilkeler Madde 5 - (1) Personel politikasının dayandığı temel ilkeler şunlardır: a) Bütün personelin kendi kişiliğine ve diğer personelin kişiliğine saygılı olması esastır. b) Bütün personele, liyakatine göre eşit ve adil çalışma şartları ile yetişme ve gelişme imkanları sağlanır. 347 M m Türkiye Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler ve Yeminli Mali Müşavirler Odaları Birliği ile Yeminli Mali Müşavirler Odaları ve Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler Odaları Personel Yönetmeliği c) İmkanlar ölçüsünde başarılı personel teşvik edilir, ödüllendirilir, bilgi ve görgülerinin arttırılması fırsatı verilir. ç) İmkanlar ölçüsünde yapılan işin niteliğine uygun, emin, rahat ve verimi artırıcı çalışma ortamı ve şartları sağlanır. d) Personeli ilgilendiren konularda ilgilinin zamanında haberdar edilmesi, görüşlerini işverene kolayca bildirmesi için gerekli haberleşme yöntemleri geliştirilir. e) İşveren, personelin kişiliğine saygılı olur ve haklarını korur. f) İşe alımlarda liyakatin yazılı ve/veya sözlü sınavla ölçülmesi esastır. İKİNCİ BÖLÜM Personelin İşe Alınması İhtiyacın tespiti Madde 6 - (1) İş yükü, verimli çalışma şartları, ekonomik ve fiziki imkânlar ile sair hususları gözeterek personel ihtiyacını tespit etmek, çalıştırılacak personelin özel niteliklerini belirlemek ve istihdama karar vermek, yönetim kurulunun görev ve yetkisindedir. İlan ve ön inceleme Madde 7 - (1) Personele ihtiyaç duyulan bir görev için ilk olarak, iş için gerekli vasıfları belirten bir iş ilanı verilir. İlanın yazılı veya görsel basın yoluyla yahut internet kanalıyla yapılması mümkündür. (2) İşe alım konusunda müracaatta bulunan adayların istenen niteliklere sahip olup olmadıkları bir ön incelemeden geçirilir, görüşmeye çağırılacak ve/veya sınava tabi tutulacak olanlar belirlenir. Görüşme veya sınav Madde 8 - (1) İlk inceleme sonucu iş için gerekli nitelikleri taşıdıkları tes - pit edilen adaylar mülakata çağrılır. İşe başlatılacağı görevle ilgili olarak yapılacak görüşme ve/veya sınav sonunda uygun görülenlerin, referans 348 M m Türkiye Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler ve Yeminli Mali Müşavirler Odaları Birliği ile Yeminli Mali Müşavirler Odaları ve Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler Odaları Personel Yönetmeliği kontrolü yapılır. Bu işlemler sonucu işe alımına karar verilen adaylarla bu Yönetmelik hükümlerine göre istihdam edilmek üzere sözleşme imzalanır. İşe alınacak personellerde aranacak genel şartlar Madde 9 - (1) İşe alınacaklarda aranan genel şartlar şunlardır: a) Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olmak (Gerek duyulan konularda Yöne - tim Kurulunun kararı ile yabancı uyruklu personel çalıştırılabilir), b) Medeni hakları kullanma ehliyetine sahip olmak, c) Kamu haklarından mahrum bulunmamak, ç) İş Kanununun 30 uncu maddesi saklı kalmak kaydıyla, Kanunun 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (d) bendinde belirtilen suç ve cezalardan mahkûmiyeti bulunmamak, d) İşe alınacağı sırada askerlikle ilişkisi bulunmamak, e) Görevin gerektirdiği eğitim düzeyine sahip olmak, f) Resmi dairelere, kurum ve kuruluşlara mecburi hizmet yükümlülüğü al - tında bulunmamak. İşe alınacaklardan istenecek belgeler Madde 10 - (1) İşe alınacaklardan istenilecek belgeler şunlardır: a) Başvuran adayın el yazısı ile doldurulmuş iş başvuru formu, b) T.C. kimlik numarası yazılı beyanı, c) Adli durum yazılı beyanı, ç) Öğrenim veya uzmanlık durumunu gösteren belgenin aslı veya aslının ibrazı şartıyla örneği, d) İşi yapmaya engel bir durumunun olmadığına dair sağlık raporu, e) Askerlik durumunu gösteren belge, f) Aile durum bildirimi, 349 M m Türkiye Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler ve Yeminli Mali Müşavirler Odaları Birliği ile Yeminli Mali Müşavirler Odaları ve Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler Odaları Personel Yönetmeliği g) Daha önce çalışmış olduğu yerlerden alınan hizmet belgesi, ğ) Altı adet fotoğraf (4x6 boyutlarında), h) Gerek görülen diğer belgeler. İşe başlama süresi Madde 11 - (1) İşe alınan personelin, geçerli bir mazereti olmadıkça, ken - disine yapılan bildirimde belirtilen süre içerisinde işe başlaması şarttır. Belirtilen süre içinde görevine başlamayanların işe alımı yapılmaz. Maze - retini önceden bildirenlerden bu özrü kabul edilenlerin işe başlama süresi uzatılabilir. Deneme süresi Madde 12 - (1) İşe alınan personel iki aylık deneme süresine tabi tutulur. Deneme süresi içinde taraflar hizmet akdini bildirimsiz ve tazminatsız ola - rak feshedebilirler. Çalışılan günler için personelin ücret ve diğer hakları saklıdır. (2) Deneme süresi sonunda yapılan değerlendirme sonucu işe devamına karar verilenlerin deneme süresi kaldırılır. İşe devamında yarar görülme - yenlere durum tebliğ edilir ve işverenle ilişikleri kesilir. Hizmet içi eğitim Madde 13 - (1) Personel işe alındıktan sonra işyerinde ve işyeri dışında eğitime tabi tutulabilir. Bu eğitimler kurs, seminer, işbaşı eğitimi ve benzeri biçiminde olur. Personelin eğitim programlarına devamı zorunludur. ÜÇÜNCÜ BÖLÜM Gör

Yorumlar

Topluluk Yanıtları

Soruyu yanıtla, geliştir ve diğer yanıtlar üzerine yorum ekle.

Bu soruya henüz yanıt verilmemiş...

Tasarım Ayarları

Stil Ayarları
Tema

Menü Stilleri

Aktif Menü Stili

Renk Ayarları

Sağ Sol
settings