Muhasebe, Denetim ve Danışmanlık İşletmeleri İçin İşyeri, Hizmet ve Kalite İzleme İlke ve Esasları Hakkında Mecburi Meslek Kararı

Muhasebe, Denetim ve Danışmanlık İşletmeleri çin İşyeri, Hizmet ve Kalite İzleme İlke ve Esasları Hakkında Mecburi Meslek Kararı Resmi Gazete Tarih : 13.08.2017 Sayı : 30153 MUHASEBE, DENETİM VE DANIŞMANLIK İŞLETMELERİ İÇİN İŞYERİ, HİZMET VE KALİTE İZLEME İLKE VE ESASLARI HAKKINDA MECBURİ MESLEK KARARI» *(Değişik Başlık: R.G.:13/08/2017-30153) BİRİNCİ BÖLÜM Amaç ve Kavramlar Amaç Madde 1 - Bu mecburi meslek kararının amacı, Muhasebe, Denetim ve Danışmanlık İşletmeleri tarafından verilecek olan hizmetlerin, deği- şen toplumsal duyarlılık ve sorumluluklar doğrultusunda kurumsal bir anlayışla sunulmasını temin etmek üzere meslek mensuplarının işyeri, hizmet ve kalite (Değişik ibare: R.G.:13/08/2017-30153) izleme ilke ve esaslarını düzenlemektir. Kapsam Madde 2 - Bu mecburi meslek kararı, ortakları meslek mensupları olan ve Odalara kayıtlı bulunan şirketleri, adi ortaklıkları ve gerçek kişi işlet- meleri kapsar. Hukuki dayanak Madde 3 - Bu mecburi meslek kararı, 3568 sayılı Kanunun 33 üncü maddesinin birinci fıkrasının (f) bendine dayanılarak hazırlanmıştır. 415 Muhasebe, Denetim ve Danışmanlık İşletmeleri İçin İşyeri, Hizmet ve Kalite İzleme İlke ve Esasları Hakkında Mecburi Meslek Kararı Kavramlar Madde 4 - Bu mecburi meslek kararında geçen; Birlik : Türkiye Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler ve Yeminli Mali Müşavirler Odaları Birliği'ni (TÜR- MOB), Kanun : 3568 Sayılı Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik ve Yeminli Mali Müşavirlik Kanununu, Meslek mensubu : Serbest Muhasebeciler, Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler ve Yeminli Mali Müşavirleri, Mesleki faaliyet : Kanun hükümleri uyarınca meslek icrasını, Muhasebe, Denetim ve Danışmanlık İşletmeleri : Ortakları meslek mensupları olan ve Odalara ka- yıtlı bulunan şirketleri, adi ortaklıkları ve gerçek kişi işletmeleri Odalar : Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler Odaları ile Yeminli Mali Müşavirler Odalarını, Ruhsat : Kanuna göre verilen meslek ruhsatlarını, ifade eder. İKİNCİ BÖLÜM İşyeri İlke ve Esasları Mekan Madde 5 - Mesleki konularda faaliyette bulunacak, Muhasebe, Denetim ve Danışmanlık İşletmeleri için kurumsal ofis düzeni ve hizmet kalitesi kapsamında; kurumsal kimlik ve imaj, iletişim güvenliği, çalışanların mo- tivasyonu ve verimliliği, etkili yönetim ve koordinasyon, fiziksel güvenlik ve ergonomik çalışma ortamını sağlayacak ofis düzeni oluşturulmalıdır. 416 Muhasebe, Denetim ve Danışmanlık İşletmeleri çin İşyeri, Hizmet ve Kalite İzleme İlke ve Esasları Hakkında Mecburi Meslek Kararı Mekan, müşteri ve çalışan sayısı ile birlikte hizmet çeşitliliğine uygun olarak; hizmet üretim, yönetim, eğitim, ortak kullanım ve destek hizmet- leri ihtiyaçlarını karşılayacak düzeyde olmalıdır. Güvenlik Madde 6 - Meslek mensupları tarafından, faaliyette bulundukları alanlar- da, müşteri bilgileri, hizmet ve çalışan güvenliği ile varlıkların korunma- sını sağlayacak Varlık, Bilgi ve İş Güvenliğine ilişkin prosedürler oluştu- rulmalı ve gerekli önlemler alınmalıdır. Yazılım, Donanım ve Ekipman Madde 7 - Meslek mensupları ve çalışanlarının kullanacakları mobilya, mefruşat, teknik ekipman ve yazılım konularına ilişkin esaslar, yapılan işin niteliğine uygun olarak hazırlanmalı ve hizmetin kalitesini arttıracak prosedürler belirlenmelidir. ÜÇÜNCÜ BÖLÜM İşyeri Yönetimi ile Hizmet İlke ve Esasları A- İŞYERİ YÖNETİMİ Kurumsal yönetim Madde 8 - Muhasebe, Denetim ve Danışmanlık İşletmeleri, büyüklük, işlerin çeşitliliği, her bir faaliyetin iş hacmi, müşteriye sunulacak işlerin karmaşıklığı ve faaliyet gösterdikleri çevrenin değişim hızı gibi faktörleri dikkate alarak yapılanmalıdır. Üst yönetimden en alt basamaklara kadar faaliyetlerin sistematik, eş- güdümlü, katılımcı ve etkin bir biçimde yürütülmesi için gerekli koşullar sağlanmalıdır. Muhasebe, Denetim ve Danışmanlık İşletmeleri yönetimi vizyon, misyon ve stratejisi doğrultusunda ilkelerini belirlemek ve yöneticilerine karar ve eylemlerinde yol göstermek amacıyla yönetim politikalarını yazılı olarak belirlemelidir. 417 Muhasebe, Denetim ve Danışmanlık İşletmeleri İçin İşyeri, Hizmet ve Kalite İzleme İlke ve Esasları Hakkında Mecburi Meslek Kararı İşyeri yönetimi Madde 9 - Muhasebe, Denetim ve Danışmanlık İşletmeleri, müşteri hiz- met politikaları ile birlikte insan kaynakları, mali ve idari işler ve bilgi teknolojileri politikalarını oluşturmalı ve bu politikalar doğrultusunda pro- sedürlerini belirlemelidir. Meslek mensupları, kendi olanakları ölçüsünde yönetsel faaliyetleri açıklığa kavuşturacak düzeyde; plan ve bütçe yönetimi, kalite yönetimi ve çalışma usul ve esaslarına ilişkin prosedürler oluşturmalıdır. İnsan kaynakları yönetimi Madde 10 - Muhasebe, Denetim ve Danışmanlık İşletmeleri insan kaynakları yönetimi ile ilgili temel politikaları ile bunların işleyişine ilis- kin prosedürlerini yazılı doküman olarak hazırlamalıdır. Prosedürler, in- san kaynakları planlaması, işe alım, oryantasyon, eğitim ve geliştirme, performans değerlendirme sistemi, kariyer yönetimi ve personel özlük işlerini kapsamalıdır. B- HİZMET YÖNETİM VE UYGULAMA İLKE VE ESASLARI Hizmet uygulama Madde 11 - Sunulacak hizmete uygun kaynakların, etkin ve verimli kul- lanılması ve kaynakların hizmetin etkili bir şekilde yerine getirilmesi için gerekli önceliklere göre tahsis edilmesi amacıyla planlama yapılmalı; bu plan ile öncelikler, olası riskli alanları ve ilgili kontroller önceden belirle- nerek yazılı hale getirilmelidir. Hizmetin uygulama sürecinde; bilgi toplama, analiz, değerlendirme ve kayıtlı hale getirme esasları yazılı olarak belirlenmelidir. Elde edilen bilgi ve belgenin kayıt altına alınması, saklanması ve gerektiğinde ibraz edil- mesi amacıyla her bir hizmet için ayrı ayrı çalışma kağıtlarından oluşan çalışma dosyaları düzenlenmelidir. Çalışma sonuçları raporlanmalıdır. Raporlar; varılan sonuçlar, yapılan tavsiyeler ve önerilen eylem planlarının yanında hizmetin hedeflerini ve kapsamını da içermelidir. 418 Muhasebe, Denetim ve Danışmanlık İşletmeleri çin İşyeri, Hizmet ve Kalite İzleme İlke ve Esasları Hakkında Mecburi Meslek Kararı Müşteri ilişkileri yönetimi Madde 12 - Müşteri ilişkileri yönetimi kapsamında; teklif hazırlanması, (Ek ibare: R.G.:13/08/2017-30153) Birlik tarafından belirlenen e-Bir- lik esasları uyarınca sözleşme düzenlenmesi, risk yönetimi ve müşteri memnuniyetinin değerlendirilmesine ilişkin politika ve prosedürler oluş- turulmalıdır. Hizmet tanıtım ve pazarlama yönetimi Madde 13 - Bu mecburi meslek kararı, mesleki faaliyeti yürütürken; meslek kararı ve diğer mesleki mevzuatla sınırlı ve tutarlı olmak kay- dıyla, etkili bir pazarlama ve tanıtım yürütülmesini, kurumsal kimlik ve marka oluşturulmasını teşvik eder. Haksız rekabet ve reklam yasağı Madde 14- Meslek mensupları, Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik ve Yeminli Mali Müşavirlik Mesleklerine İlişkin Haksız Rekabet ve Reklam Yasağı Yönetmeliği'ne uygun davranmakla yükümlüdür. DÖRDÜNCÜ BÖLÜM (Değişik bölüm başlığı: R.G.:13/08/2017-30153) Hizmet ve Kalite İzleme İlke ve Esasları (Değişik madde başlığı: R.G.:13/08/2017-30153) Kalite izleme prog- ramı Madde 15 - Muhasebe, denetim ve danışmanlık hizmetlerini yerine ge- tiren meslek mensupları, ilgili hizmet faaliyetinin tüm yönlerini kapsayan bir kalite (Değişik ibare: R.G.:13/08/2017-30153) izleme ve geliştirme programı hazırlamalı ve bu programı sürdürmelidir. Kalite (Değişik ibare: R.G.:13/08/2017-30153) İzleme ve Geliştirme Programı, gerçekleştirilen tüm faaliyetlerin dönemsel olarak ve devamlı suretle değerlendirilmesini sağlamalıdır. 419

Yorumlar

Topluluk Yanıtları

Soruyu yanıtla, geliştir ve diğer yanıtlar üzerine yorum ekle.

Bu soruya henüz yanıt verilmemiş...

Tasarım Ayarları

Stil Ayarları
Tema

Menü Stilleri

Aktif Menü Stili

Renk Ayarları

Sağ Sol
settings