Muhasebe, Denetim ve Danışmanlık İşletmeleri İçin İşyeri, Hizmet ve Kalite İzleme İlke ve Esasları Hakkında Mecburi Meslek Kararı
Muhasebe, Denetim ve Danışmanlık İşletmeleri çin İşyeri,
Hizmet ve Kalite İzleme İlke ve Esasları Hakkında Mecburi Meslek Kararı
Resmi Gazete Tarih : 13.08.2017 Sayı : 30153
MUHASEBE, DENETİM VE DANIŞMANLIK
İŞLETMELERİ İÇİN İŞYERİ, HİZMET VE KALİTE
İZLEME İLKE VE ESASLARI HAKKINDA MECBURİ
MESLEK KARARI»
*(Değişik Başlık: R.G.:13/08/2017-30153)
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç ve Kavramlar
Amaç
Madde 1 - Bu mecburi meslek kararının amacı, Muhasebe, Denetim
ve Danışmanlık İşletmeleri tarafından verilecek olan hizmetlerin, deği-
şen toplumsal duyarlılık ve sorumluluklar doğrultusunda kurumsal bir
anlayışla sunulmasını temin etmek üzere meslek mensuplarının işyeri,
hizmet ve kalite (Değişik ibare: R.G.:13/08/2017-30153) izleme ilke ve
esaslarını düzenlemektir.
Kapsam
Madde 2 - Bu mecburi meslek kararı, ortakları meslek mensupları olan
ve Odalara kayıtlı bulunan şirketleri, adi ortaklıkları ve gerçek kişi işlet-
meleri kapsar.
Hukuki dayanak
Madde 3 - Bu mecburi meslek kararı, 3568 sayılı Kanunun 33 üncü
maddesinin birinci fıkrasının (f) bendine dayanılarak hazırlanmıştır.
415
Muhasebe, Denetim ve Danışmanlık İşletmeleri İçin İşyeri,
Hizmet ve Kalite İzleme İlke ve Esasları Hakkında Mecburi Meslek Kararı
Kavramlar
Madde 4 - Bu mecburi meslek kararında geçen;
Birlik : Türkiye Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler ve
Yeminli Mali Müşavirler Odaları Birliği'ni (TÜR-
MOB),
Kanun : 3568 Sayılı Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik
ve Yeminli Mali Müşavirlik Kanununu,
Meslek mensubu : Serbest Muhasebeciler, Serbest Muhasebeci
Mali Müşavirler ve Yeminli Mali Müşavirleri,
Mesleki faaliyet : Kanun hükümleri uyarınca meslek icrasını,
Muhasebe, Denetim
ve Danışmanlık
İşletmeleri : Ortakları meslek mensupları olan ve Odalara ka-
yıtlı bulunan şirketleri, adi ortaklıkları ve gerçek
kişi işletmeleri
Odalar : Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler Odaları ile
Yeminli Mali Müşavirler Odalarını,
Ruhsat : Kanuna göre verilen meslek ruhsatlarını,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
İşyeri İlke ve Esasları
Mekan
Madde 5 - Mesleki konularda faaliyette bulunacak, Muhasebe, Denetim
ve Danışmanlık İşletmeleri için kurumsal ofis düzeni ve hizmet kalitesi
kapsamında; kurumsal kimlik ve imaj, iletişim güvenliği, çalışanların mo-
tivasyonu ve verimliliği, etkili yönetim ve koordinasyon, fiziksel güvenlik
ve ergonomik çalışma ortamını sağlayacak ofis düzeni oluşturulmalıdır.
416
Muhasebe, Denetim ve Danışmanlık İşletmeleri çin İşyeri,
Hizmet ve Kalite İzleme İlke ve Esasları Hakkında Mecburi Meslek Kararı
Mekan, müşteri ve çalışan sayısı ile birlikte hizmet çeşitliliğine uygun
olarak; hizmet üretim, yönetim, eğitim, ortak kullanım ve destek hizmet-
leri ihtiyaçlarını karşılayacak düzeyde olmalıdır.
Güvenlik
Madde 6 - Meslek mensupları tarafından, faaliyette bulundukları alanlar-
da, müşteri bilgileri, hizmet ve çalışan güvenliği ile varlıkların korunma-
sını sağlayacak Varlık, Bilgi ve İş Güvenliğine ilişkin prosedürler oluştu-
rulmalı ve gerekli önlemler alınmalıdır.
Yazılım, Donanım ve Ekipman
Madde 7 - Meslek mensupları ve çalışanlarının kullanacakları mobilya,
mefruşat, teknik ekipman ve yazılım konularına ilişkin esaslar, yapılan
işin niteliğine uygun olarak hazırlanmalı ve hizmetin kalitesini arttıracak
prosedürler belirlenmelidir.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
İşyeri Yönetimi ile Hizmet İlke ve Esasları
A- İŞYERİ YÖNETİMİ
Kurumsal yönetim
Madde 8 - Muhasebe, Denetim ve Danışmanlık İşletmeleri, büyüklük,
işlerin çeşitliliği, her bir faaliyetin iş hacmi, müşteriye sunulacak işlerin
karmaşıklığı ve faaliyet gösterdikleri çevrenin değişim hızı gibi faktörleri
dikkate alarak yapılanmalıdır.
Üst yönetimden en alt basamaklara kadar faaliyetlerin sistematik, eş-
güdümlü, katılımcı ve etkin bir biçimde yürütülmesi için gerekli koşullar
sağlanmalıdır.
Muhasebe, Denetim ve Danışmanlık İşletmeleri yönetimi vizyon, misyon
ve stratejisi doğrultusunda ilkelerini belirlemek ve yöneticilerine karar ve
eylemlerinde yol göstermek amacıyla yönetim politikalarını yazılı olarak
belirlemelidir.
417
Muhasebe, Denetim ve Danışmanlık İşletmeleri İçin İşyeri,
Hizmet ve Kalite İzleme İlke ve Esasları Hakkında Mecburi Meslek Kararı
İşyeri yönetimi
Madde 9 - Muhasebe, Denetim ve Danışmanlık İşletmeleri, müşteri hiz-
met politikaları ile birlikte insan kaynakları, mali ve idari işler ve bilgi
teknolojileri politikalarını oluşturmalı ve bu politikalar doğrultusunda pro-
sedürlerini belirlemelidir.
Meslek mensupları, kendi olanakları ölçüsünde yönetsel faaliyetleri
açıklığa kavuşturacak düzeyde; plan ve bütçe yönetimi, kalite yönetimi
ve çalışma usul ve esaslarına ilişkin prosedürler oluşturmalıdır.
İnsan kaynakları yönetimi
Madde 10 - Muhasebe, Denetim ve Danışmanlık İşletmeleri insan
kaynakları yönetimi ile ilgili temel politikaları ile bunların işleyişine ilis-
kin prosedürlerini yazılı doküman olarak hazırlamalıdır. Prosedürler, in-
san kaynakları planlaması, işe alım, oryantasyon, eğitim ve geliştirme,
performans değerlendirme sistemi, kariyer yönetimi ve personel özlük
işlerini kapsamalıdır.
B- HİZMET YÖNETİM VE UYGULAMA İLKE VE ESASLARI
Hizmet uygulama
Madde 11 - Sunulacak hizmete uygun kaynakların, etkin ve verimli kul-
lanılması ve kaynakların hizmetin etkili bir şekilde yerine getirilmesi için
gerekli önceliklere göre tahsis edilmesi amacıyla planlama yapılmalı; bu
plan ile öncelikler, olası riskli alanları ve ilgili kontroller önceden belirle-
nerek yazılı hale getirilmelidir.
Hizmetin uygulama sürecinde; bilgi toplama, analiz, değerlendirme ve
kayıtlı hale getirme esasları yazılı olarak belirlenmelidir. Elde edilen bilgi
ve belgenin kayıt altına alınması, saklanması ve gerektiğinde ibraz edil-
mesi amacıyla her bir hizmet için ayrı ayrı çalışma kağıtlarından oluşan
çalışma dosyaları düzenlenmelidir.
Çalışma sonuçları raporlanmalıdır. Raporlar; varılan sonuçlar, yapılan
tavsiyeler ve önerilen eylem planlarının yanında hizmetin hedeflerini ve
kapsamını da içermelidir.
418
Muhasebe, Denetim ve Danışmanlık İşletmeleri çin İşyeri,
Hizmet ve Kalite İzleme İlke ve Esasları Hakkında Mecburi Meslek Kararı
Müşteri ilişkileri yönetimi
Madde 12 - Müşteri ilişkileri yönetimi kapsamında; teklif hazırlanması,
(Ek ibare: R.G.:13/08/2017-30153) Birlik tarafından belirlenen e-Bir-
lik esasları uyarınca sözleşme düzenlenmesi, risk yönetimi ve müşteri
memnuniyetinin değerlendirilmesine ilişkin politika ve prosedürler oluş-
turulmalıdır.
Hizmet tanıtım ve pazarlama yönetimi
Madde 13 - Bu mecburi meslek kararı, mesleki faaliyeti yürütürken;
meslek kararı ve diğer mesleki mevzuatla sınırlı ve tutarlı olmak kay-
dıyla, etkili bir pazarlama ve tanıtım yürütülmesini, kurumsal kimlik ve
marka oluşturulmasını teşvik eder.
Haksız rekabet ve reklam yasağı
Madde 14- Meslek mensupları, Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik ve
Yeminli Mali Müşavirlik Mesleklerine İlişkin Haksız Rekabet ve Reklam
Yasağı Yönetmeliği'ne uygun davranmakla yükümlüdür.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
(Değişik bölüm başlığı: R.G.:13/08/2017-30153)
Hizmet ve Kalite İzleme İlke ve Esasları
(Değişik madde başlığı: R.G.:13/08/2017-30153) Kalite izleme prog-
ramı
Madde 15 - Muhasebe, denetim ve danışmanlık hizmetlerini yerine ge-
tiren meslek mensupları, ilgili hizmet faaliyetinin tüm yönlerini kapsayan
bir kalite (Değişik ibare: R.G.:13/08/2017-30153) izleme ve geliştirme
programı hazırlamalı ve bu programı sürdürmelidir.
Kalite (Değişik ibare: R.G.:13/08/2017-30153) İzleme ve Geliştirme
Programı, gerçekleştirilen tüm faaliyetlerin dönemsel olarak ve devamlı
suretle değerlendirilmesini sağlamalıdır.
419
thumb_up
0 Beğeni
comment
0 Yorum
Yorumlar
Topluluk Yanıtları
Soruyu yanıtla, geliştir ve diğer yanıtlar üzerine yorum ekle.
Bu soruya henüz yanıt verilmemiş...
0
0
0
0
0
0
0